Bewegen is gezond!

Bewegen is gezond! Een bescheiden toename in lichaamsbeweging kan voor verzwakte mensen al heilzaam zijn! 

Bewegen is gezond: goed voor je hersenen!

Bewegen is gezond! Het is goed voor je hersenen! Het verbetert je geheugen, zorgt ervoor dat je beter slaapt en vermindert stress. Daarnaast verkleint bewegen het risico op hersenaandoeningen zoals dementie, depressie en Parkinson. Je stemming verbetert!

Bewegen is gezond voor lijf en leden!

Bewegen is gezond! Het vertraagt botontkalking, je hebt minder kans op een botbreuk. Door te bewegen blijf je lenig en soepel en heb je minder kans om te vallen. Actief zijn is goed voor je brein en je geheugen. Door te bewegen blijft je conditie op peil, het uithoudingsvermogen neemt toe en blijven je spieren sterker. Ook blijft het gewicht beter in balans.

Fit en gezond ouder worden.

Bij gezond en fit ouder worden, levert voldoende bewegen een positieve bijdrage. Om je gezondheid als 65-plusser te onderhouden, is minimaal 150 minuten per week matig intensief bewegen, verspreid over verschillende dagen, noodzakelijk volgens de beweegrichtlijnen. Bijvoorbeeld door te zwemmen, wandelen of fietsen.

Hartstichting adviseert:

De Hartstichting adviseert iedere volwassene (waaronder senioren tot 75 jaar) gemiddeld 8.000 stappen per dag te zetten. Zo kan iemand die 70 jaar is en 3.000 stappen per dag zet, streven naar een actiever leven met gemiddeld 8.000 stappen per dag.

RAI en bewegen

RAI geeft je een mooi beeld hoe het staat met de lichaamsbeweging van cliënten. En wat je kunt doen! Bij minder dan 3 uur lichamelijke activiteit in een periode van 3 dagen loopt de client risico op lichamelijke en geestelijke achteruitgang. 

Wil je weten wat RAI voor jouw organisatie kan betekenen? Neem contact op!